Odpovede na vaše najčastejšie otázky
Otázky k objednávkam
1. Kedy mi bude objednaný tovar doručený?
V prípade platby bankovým prevodom:
2. Potrebujem mať tovar doma čo najskôr, ako mám postupovať pri objedávke?
3. Môžem objednávku zmeniť, alebo zrušiť?
4. Dá sa tovar vyzdvihnúť osobne?
5. Koľko stojí poštovné?
6. Akým spôsobom môžem za objednaný tovar zaplatiť?
7. Budete ma kontaktovať pred doručením zásielky?
8. Prečo nemám žiadne potvrdenie o vytvorení objednávky?
9. Prečo mi zásielka nebola doručená, aj keď mám v e-mailovej komunikácii informáciu o jej odoslaní pred niekoľkými dňami?
10. Posielate tovar aj do zahraničia?
Otázky k produktom
1. Aká je záručná doba na tovar?
- 5 rokov - tlakomery OMRON zakúpené po 1.2.2024 (len prístroj)
- 5 rokov - tlakomery OMRON M3, M3 Comfort, M4 Intelli IT, M6 Comfort, M7 Intelli IT, EVOLV, Complete, RS4, RS7 Intelli IT, zakúpené po 1.6.2023 (len prístroj)
- 3 roky - ostatné tlakomery (len prístroj), inhalátory, teplomery, váhy s tukomerom, neurostimulátory
- 2 roky - krokomery, váhy bez tukomeru, manžety, ostatné príslušenstvo
2. Dostanem k tovaru záručný list?
Ak s výrobkom nie ste spokojní, v lehote do 14 dní od jeho prevzatia nám ho môžte bez udania dôvodu vrátiť. Stačí, ak nám ho kompletný a nepoškodený pošlete späť na našu adresu PROARTE s.r.o., Horná Vančurova 18, 83101 Bratislava, spolu s vyplneným formulárom na odstúpenie od zmluvy, kde okrem iného uvediete vaše číslo účtu pre vrátenie platby. Tú vám poukážeme obratom po prijatí vráteného tovaru.
Inhalátory, teplomery a neurostimulátory je z hygienického dôvodu možné vrátiť len nepoužívané.
4. Z manžety od tlakomeru uniká vzduch. Dá sa opraviť?
Nie, manžety sa neopravujú. V prípade výrobnej vady počas záručnej lehoty (2 roky) sa manžeta vymení za nový kus. Po záruke je nutné si zakúpiť novú manžetu.
5. Pokazil sa mi prístroj OMRON. Ako mám postupovať?
6. Ako presné sú tlakomery OMRON?
Veľmi presné za predpokladu dodržania zásad pre správne meranie krvného tlaku.
Presnosť tlakomerov OMRON je klinicky overená nezávislými klinickými štúdiami podľa vopred daných protokolov - BHS (Britská hypertenziologická spoločnosť), AAMI, IP (Európska hypertenziologická spoločnosť). Tlakomery OMRON dosahujú tie najvyššie hodnotenia presnosti. Ich maximálna povolená odchýlka je +-3 stupne mmHg.
7. Je potrebné tlakomer OMRON kalibrovať?
Kalibrácia, tj. preskúšanie presnosti tlakomeru sa odporúča každé 2-3 roky. Kalibráciou sa zisťuje, či tlakomer meria naozaj presne. Nejde o nastavovanie presnosti. Tá je u digitálnych tlakomerov nastavená od výroby a nie je možné do nej zasahovať ani ak by sa náhodou počas kalibrácie zistila odchýlka viac ako je povolená (tj. +-3 stupne mmHg).
8. Môžem používať tlakomer s pripojením na adaptér a súčasne v ňom mať aj batérie?
9. Je súčasťou tlakomeru aj manžeta alebo ju musím samostatne dokúpiť?
10. Je potrebné k inhalátoru ešte niečo navyše dokúpiť, aby bol pripravený na použitie?
11. Čo mám robiť ak inhalátor neparí tak výdatne ako keď bol nový, prípadne vyskakuje hadička z prístroja?
Otázky k zdravotným témam
Ideálna hodnota krvného tlaku je menej ako 120 / 80 mmHg.
Prvoradá je pravidelná kontrola tlaku a spolupráca s lekárom. Riziko vysokého krvného tlaku je možné znížiť zmenou životného štýlu, ako je zanechanie fajčenia, zníženie telesnej hmotnosti, zníženie konzumácie alkoholu, zvýšenie telesnej aktivity, zníženie príjmu soli, zdravé stravovanie a obmedzenie užívania liekov, ktoré spôsobujú zadržiavanie vody a sodíka v tele.