Odpovede na vaše najčastejšie otázky

Otázky k objednávkam

1. Kedy mi bude objednaný tovar doručený?

V prípade platby na dobierku, alebo platobnou kartou:
 
Tovar expedujeme každý pracovný deň popoludní. Všetky objednávky na tovar skladom ktoré nám prídu do 14:00 hod. expedujeme v daný deň a budú doručené kuriérom na ďalší pracovný deň. Objednávky vytvorené po 14:00 hod., alebo počas víkendu či dňa pracovného pokoja, odosielame hneď najbližší pracovný deň a kuriérom by mali byť doručené do 24 hod.
 

V prípade platby bankovým prevodom:

Všetky objednávky prijaté na úhradu bankovým prevodom sú spracované po prijatí platby na naš účet.
Ak je banka, z ktorej posielate úhradu FIO banka, a.s., platba je pripísaná na náš bankový účet okamžite. Pokiaľ ste platbu zrealizovali počas pracovného dňa najneskôr do 14:00 hod., tovar ihneď posielame a doručený by mal byť nasledujúci pracovný deň.
Ak ste platbu poslali z inej banky (alebo z FIO banky po 14:00 hod.), vaša platba bude spracovaná pravdepodobne až nasledujúci pracovný deň. Následne bude objednávka expedovaná a ďalší pracovný deň by mala byť doručená.
 

2. Potrebujem mať tovar doma čo najskôr, ako mám postupovať pri objedávke?

Aby bola vaša objednávka vybavená a doručená najskôr ako sa dá - t.j. hneď na ďalší pracovný deň, odporúčame vytvoriť objednávku počas pracovného dňa najneskôr do 14:00 hod. na platbu dobierkou, alebo online platbu kartou. Ak máte bankový účet vo FIO banke, môžte si zadať aj úhradu objednávky na bankový prevod vopred.
 

3. Môžem objednávku zmeniť, alebo zrušiť?

Samozrejme, objednávku môžete zmeniť, alebo zrušiť zaslaním e-mailu na našu adresu info@tlakomeryomron.sk, alebo telefonicky na čísle 0917/951609. Objednávku však dokážeme zmeniť iba pred jej odoslaním, resp. prevzatím kuriérskou službou, tj. do 14:00 hod. daného pracovného dňa (príp. ak bola objednávka vytvorená po tomto čase, počas víkendu či dňa pracovného pokoja, do 14:00 hod. nasledujúceho pracovného dňa).

 4. Dá sa tovar vyzdvihnúť osobne?

Bohužiaľ nie. Snažíme sa, aby nami ponúkané ceny výrobkov boli čo najnižšie. Predávame preto výlučne formou internetového obchodu. Neprevádzkujeme kamennú predajňu ani výdajňu.
 

5. Koľko stojí poštovné?

Poštovné účtujeme podľa spôsobu platby. Pri objednávkach na platbu bankovým prevodom, alebo online platbu kartou účtujeme poštovné vo výške 3,90 € pri doručení na adresu a 2,90€ pri doručení do odberného miesta. Pri platbe na dobierku činí poštovné 4,90 € pri doručení na adresu a 3,90€ pri doručení do odberného miesta. Žiadne iné poplatky, ako balné a pod. neúčtujeme.

 6. Akým spôsobom môžem za objednaný tovar zaplatiť?

Za objednaný tovar môžete zaplatiť dobierkou - čiže v hotovosti, alebo platobnou kartou kuriérovi pri preberaní zásielky, bankovým prevodom vopred, alebo online platobnou kartou.
 

7. Budete ma kontaktovať pred doručením zásielky?

Samozrejme, o odoslaní objednávky vás budeme informovať e-mailovou správou. Následne vás bude kontaktovať prostredníctvom e-mailu a SMS správy kuriérska služba, ktorá vašu zásielku doručuje. Taktiež priamo kuriér by vás mal pred samotným doručením zásielky telefonicky kontaktovať.
 

8. Prečo nemám žiadne potvrdenie o vytvorení objednávky?

Potvrdenie objednávky by vám malo prísť automaticky po jej odoslaní. Ak sa tak nestalo, najpravdepodobnejšie mohlo nastať:
- preklep v zadanej e-mailovej adrese vo vašej objednávke, alebo
- e-mail máte v priečinku SPAM vašej e-mailovej schránky
Ak sa chcete uistit či je s vašou objednávkou všetko v poriadku, neváhajte nás kontaktovať.

9. Prečo mi zásielka nebola doručená, aj keď mám v e-mailovej komunikácii informáciu o jej odoslaní pred niekoľkými dňami?

V prípade platby na dobierku, alebo platobnou kartou:
 
Je možné, že vo vašich údajoch na prepravu zásielky je preklep (napr. v telefónnom čísle) a prepravca má problém sa s vami skontaktovať. Skontrolujte všetky údaje zadané v objednávke a v prípade, že ste objavili chybu, kontaktujte nás čo najskôr e-mailom na info@tlakomeryomron.sk alebo telefonicky 0917/951609.
 
V prípade platby bankovým prevodom:
 
Je možné, že vaša platba nebola zrealizovaná. Skontrolujte si odoslané platby na vašom bankovom účte. Ak ste platbu riadne odoslali a zásielka stále nechodí, postupujte podľa predchádzajúceho odstavca ohľadom objednávky na dobierku.
 

10. Posielate tovar aj do zahraničia?

Tovar prostredníctvom internetového obchodu zasielame iba v rámci SR. Ak si prajete zásielku poslať do zahraničia, kontaktujte nás na e-mailovej adrese info@tlakomeryomron.sk, alebo telefonicky na čísle 0917/951609. Budeme vás informovať o výške poštovného podľa vami požadovanej adresy dodania v zahraničí.
 

Otázky k produktom

 1. Aká je záručná doba na tovar?

Záručná doba OMRON:
  • 5 rokov - tlakomery OMRON zakúpené po 1.2.2024 (len prístroj)
  • 5 rokov  - tlakomery OMRON M3, M3 Comfort, M4 Intelli IT, M6 Comfort, M7 Intelli IT, EVOLV, Complete, RS4, RS7 Intelli IT, zakúpené po 1.6.2023 (len prístroj)
  • 3 roky - ostatné tlakomery (len prístroj), inhalátory, teplomery, váhy s tukomerom, neurostimulátory
  • 2 roky - krokomery, váhy bez tukomeru, manžety, ostatné príslušenstvo

 2. Dostanem k tovaru záručný list?

V každej zásielke je priložená faktúra, ktorá Vám slúži ako záručný list.
 
3. Môžem tovar vrátiť?
 

Ak s výrobkom nie ste spokojní, v lehote do 14 dní od jeho prevzatia nám ho môžte bez udania dôvodu vrátiť. Stačí, ak nám ho kompletný a nepoškodený pošlete späť na našu adresu PROARTE s.r.o., Horná Vančurova 18, 83101 Bratislavaspolu s vyplneným formulárom na odstúpenie od zmluvy, kde okrem iného uvediete vaše číslo účtu pre vrátenie platby. Tú vám poukážeme obratom po prijatí vráteného tovaru. 

Inhalátory, teplomery a neurostimulátory je z hygienického dôvodu možné vrátiť len nepoužívané.

4. Z manžety od tlakomeru uniká vzduch. Dá sa opraviť?

Nie, manžety sa neopravujú. V prípade výrobnej vady počas záručnej lehoty (2 roky) sa manžeta vymení za nový kus. Po záruke je nutné si zakúpiť novú manžetu. 

5. Pokazil sa mi prístroj OMRON. Ako mám postupovať?

Ak ste prešli sekciu "riešenie chýb" v návode na použitie a prístroj stále nefunguje, bude potrebné ho zaslať do servisu.
 
Prístroje v záruke (lehoty viď. bod 1 vyššie):
 
Prístroj v rámci záručnej doby je potrebné reklamovať v predajni kde ste ho zakúpili.
Ak ste zakúpili prístroj v našom internetovom obchode, zašlite ho prosím s kompletným príslušenstvom, kópiou faktúry, popisom závady a vašou spiatočnou adresou na našu adresu PROARTE s.r.o., Horná Vančurova 18, 83101 Bratislava. Vašu reklamáciu vybavíme v čo najkratšom možnom termíne.
 
Prístroje po záruke:
 
Ak je prístroj po záručnej dobe, je potrebné kontaktovať priamo autorizovaný servis OMRON pre SR - Celimed s.r.o., Pri majeri 22, 83106 Bratislava, tel. 02/44871457, servis@celimed.sk
 

6. Ako presné sú tlakomery OMRON?

Veľmi presné za predpokladu dodržania zásad pre správne meranie krvného tlaku.
Presnosť tlakomerov OMRON je klinicky overená nezávislými klinickými štúdiami podľa vopred daných protokolov - BHS (Britská hypertenziologická spoločnosť), AAMI, IP (Európska hypertenziologická spoločnosť). Tlakomery OMRON dosahujú tie najvyššie hodnotenia presnosti. Ich maximálna povolená odchýlka je +-3 stupne mmHg.

7. Je potrebné tlakomer OMRON kalibrovať?

Kalibrácia, tj. preskúšanie presnosti tlakomeru sa odporúča každé 2-3 roky. Kalibráciou sa zisťuje, či tlakomer meria naozaj presne. Nejde o nastavovanie presnosti. Tá je u digitálnych tlakomerov nastavená od výroby a nie je možné do nej zasahovať ani ak by sa náhodou počas kalibrácie zistila odchýlka viac ako je povolená (tj. +-3 stupne mmHg).

8. Môžem používať tlakomer s pripojením na adaptér a súčasne v ňom mať aj batérie?

Áno, môžte používať tlakomer súčasne s baterkami aj adaptérom.Tlakomer si primárne berie energiu z adaptéra a batérie slúžia na udržanie dát v pamäti pri odpojení adaptéra z elektrickej siete.
 

9. Je súčasťou tlakomeru aj manžeta alebo ju musím samostatne dokúpiť?

Každý tlakomer má v balení od výrobcu manžetu. Nie je nutné ju samostatne dokupovať. Veľkosť a typ manžety v balení je uvedený v popise jednotlivých prístrojov.
   

10. Je potrebné k inhalátoru ešte niečo navyše dokúpiť, aby bol pripravený na použitie?

Nie, pred prvým použitím nie je nutné nič navyše dokupovať. V balení každého inhalátora je všetko potrebné na jeho používanie.
 

11. Čo mám robiť ak inhalátor neparí tak výdatne ako keď bol nový, prípadne vyskakuje hadička z prístroja?

Pravdepodobne je nádobka na liečivo zanesená zvyškami inhalačnej látky. Prečistite nádobku kys. citrónovou alebo octom, potom riadne prepláchnite. Z hygienického dôvodu výrobca odporúča výmenu nádobky na liečivo 1x za rok.
 

Otázky k zdravotným témam

 
1. Ako často by som si mal merať krvný tlak?
 
Ideálne je merať krvný tlak v rovnakom čase ráno a večer, spočiatku denne a neskôr 1 až 2-krát v týždni. V rámci prevencie sa odporúča merať krvný tlak 1 až 2-krát do roka, vždy po dobu približne 7 dní.
 
2. Na ktorej ruke sa meria krvný tlak?
 
Tlak sa zvykne merať na tej ruke, na ktorej bol pri vstupnom vyšetrení odmeraný vyšší tlak krvi. Väčšina ľudí si meria tlak na ľavej paži.
 
3. Aká je ideálna hodnota krvného tlaku?
 

Ideálna hodnota krvného tlaku je menej ako 120 / 80 mmHg. 

4. Čo je hypertenzia?
 
Hypertenzia je ochorenie, ktoré sa prejavuje zvýšenými hodnotami krvného tlaku ktoré trvale prevyšujú 140 / 90 mmHg.
 
5. Ako znížiť krvný tlak?
 

Prvoradá je pravidelná kontrola tlaku a spolupráca s lekárom. Riziko vysokého krvného tlaku je možné znížiť zmenou životného štýlu, ako je zanechanie fajčenia, zníženie telesnej hmotnosti, zníženie konzumácie alkoholu, zvýšenie telesnej aktivity, zníženie príjmu soli, zdravé stravovanie a obmedzenie užívania liekov, ktoré spôsobujú zadržiavanie vody a sodíka v tele.